S-a facut 1 an de cand nu am mai postat nimic, si viata mea s-a schimbat destul de mult in acest an si m-am gandit sa imi reiau obiceiul de a publica pe blog…

Sa incepem cu inceputul….

Acum ma aflu in Germania pentru un ciclu de 3 luni de studii,proiecte si prezentari la Universitatea de Stiinte Aplicate din Darmstadt!

O sa incept povestirea celor 2 luni jumatate cu toate sentimentele si experientele pe care le-am trait aici!

Dupa cum bine stiti prima faza dintr-o deplasare este acomodarea,acomodare ce la mine a durat cam 2 saptamani!Acomodarea a inclus in primul rand reamintirea conversatiei fluente in limba engleza,cunoasterea traseelor tramvaielor/autobuzelor/trenurilor, pentru ca sunt cazat intr-un orasel mai mic numit Pfungstadt la o distanta de aproximativ 30 de km de Universitate(de acum incolo voi folosi termenult de H_DA(Hoschule Darmstadt) pt universitate pt ca imi este mai usor)!

Imi aduc aminte perfect si acum, dupa 2 luni jumatate prima zi aici! A inceput prin ajungerea in aeroportul din Frankfurt la ora 10:20,unde am fost asteptat de profesorul coordonator de aici Fiedler Thorsten. Am urcat in masina lui si am facut un drum de 50 de km pana in Darmstadt!Eu aveam de gand sa ma duca si pe mine la apartament,sa fac un dus,sa mananc ceva si sa ma odihnesc putin pentru ca eram foarte obosit,dar el a fost de parere sa mergem la Universitate si sa ma prezinte si sa imi arate putin locurile!

La ora 13:00 a avut loc prima sedinta din „sederea” mea in Germania, sedinta la care nu prea am putut fi atent, pentru ca eram si obosit si pe atunci nu intelegeam deloc ceea ce vorbesc ei!Pe la ora 16,am mers la apartament unde am semnat contractul(600 de euro pe luna) cu chiriasa(o doamna pe la 45-50 de ani,foarte de treaba,cunoscatoare de limba engleza si franceza)!

Urmatoarele 2 saptamani au fost saptamani de acomodare cu traiul de aici,m-am abonat la transportul in comun(100 de euro pe luna )si am cautat un provider de internet,care pana la urma l-am gasit si a fost si dumnealui foarte de treaba si m-a ajutat de mai multe ori cu anumite probleme!

Dupa aceste doua saptamani de acomodare am primit primul proiect intitulat ENTSO-E(European Network of Transmission System Operators for Electricity)  !Acest proiect a fost mai mult o cercetare  despre ideologia , componenta si planurile de viitor si cele realizate pana acum de aceasta companie europeana! M-am apucat cu mult entuziasm de colectat materiale,date,harti, si tot ce mai era necesar pentru acest proiect, si in 2 saptamani am reusit sa ajung la o prezentare destul de multumitoare pe care ei au gasit-o foarte interesanta si informativa! Timp de 2 saptamani dupa aceea m-am ocupat de imbunatatirea acestei prezentari prin cercetarea si introducerea de mai multe date despre aceasta companie! Mai multe informatii puteti gasi si dumneavoastra pe www.entsoe.eu! Si aici gasiti prezentarea mea: ENTSO-E Project

Urmatorul proiect a fost compus din doua etape! Prima etapa a fost Dc-Link(Direct Current) urmata de HVDC(High Voltage Direct Current)Transmission System! La prima vedere mi s-a parut a fi un proiect mai usor de abordat si de finalizat decat cel anterior dar pana la final presupunerea mea s-a dovedit a fi falsa! Am adunat informatii, date si le-am prelucrat si sitematizat intr-o prezentare in decursul unei luni,dar pana la urma timpul nu a fost pierdut ,prezentarea fiind foarte multumitoare! Puteti downloada proiectul de aici: HVDC

Documentul cu mai multe informatii: ENTSOe Word si HVDC Technology

 

Proiectul la care lucrez acum si care este si ultimul deoarece mai sunt 10 zile pana la plecarea mea este „Draft of possible European HVDC meshed system structure”! Acesta consta in cautarea unei posibilitati inteligente de a lega marile orase ale europei printr-o singura retea HVDC! Momentan sunt doar in stadiul de inceput,la terminarea proiectului il voi posta aici:

 

Va multumesc pentru citirea acestui articol,astept parerile dumneavoastra!

 

O zi minunata sa aveti!